dinsdag 19 april 2016

Throwback Tuesday, Terug naar mijn kindertijd.


Wat keken jullie altijd in jullie tiener jaren, of zelfs daarvoor? Bestaan deze programma's nog? Allemaal vragen die je je kan afvragen, daarom blikken we vandaag terug op mijn kindertijd! Wat keek ik? Wat luisterde ik? en wat was mijn favoriete schoolplein spel? Je leest het hieronder!



Televisie:
Mijn favoriete programma was toch de tweenies, deze show gaat over 4 kinderen/poppen die verschillende avonturen door gaan, deze worden geselecteerd door middel van de tweenie klok.
Hierin komen bijvoorbeeld, liedjestijd, knutseltijd, verassingstijd en nieuwtjestijd en hoe activeerde je deze klok? Door heel hard naar je TV 'Tweenieklok weet jij waar die stopt?' te roepen! Deze serie is niet op de Nederlandse tv! (helaas)

Tussendoor keek ik natuurlijk ook nog veel meer programma's maar deze staat me nog het beste bij!

Als ouder meisje keek ik veel naar het huis Anubis, deze serie werd tussen 2006 en 2009 uitgezonden op Nickelodeon. Het huis Anubis, is een internaat waar negen jongeren wonen onder leiding van een conciërge Victor. Nieuwe mensen moeten eerst een ontgroening doorstaan en hier komt Nienke er achter dat het huis een geschiedenis heeft met een groot mysterie waar niemand iets van weet. Een paar bewoners gaan opzoek naar deze geschiedenis.  
Muziek, Ooit gehoord van de M-kids, Chipz en Crazy frog? Zo ja, dan weet je precies wat je hieronder kan verwachten!


De M-kids is een vlaamse meidengroep die is opgericht rond 2000 na audities. Ik had altijd een CD van de kids top 20, waarop je dansen kon leren en dit nummer kon ik luisteren zo vaak als ik maar wou!


Ch!pz ontstond in april 2003, ook hiervoor werden audities gehouden. Ze stonden met hun eerste single 'Ch!pz in black' meteen in de dutch single top 100.

Buitenspelen!: Weet je nog waarvoor de kuiltjes in het schoolplein zijn? Knikkeren was erg populair op mijn basisschool, tot ongeveer groep 7. Hierna gingen we over op weerwolfen van wakkerdam en het ouderwetse potje voetbal.

Wat was erg typische voor jouw kindertijd? of herken je één van bovenstaande progamma's of artiesten? Laat het weten in een reactie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten